Alvast even oefenen: bus, tram, metro-dagje Pompei - Reisverslag uit Napels, Italië van Daniël Raoul Joël Dekkers - WaarBenJij.nu Alvast even oefenen: bus, tram, metro-dagje Pompei - Reisverslag uit Napels, Italië van Daniël Raoul Joël Dekkers - WaarBenJij.nu

Alvast even oefenen: bus, tram, metro-dagje Pompei

Door: Daniël Raoul Joël

Blijf op de hoogte en volg Daniël Raoul Joël

09 Augustus 2023 | Italië, Napels

Deze ronde een fruit ontbijt met yoghurt, tja als de meneer die je kinderen koekjes met nutella als ontbijt geeft je vervolgens de les leest dat pizza echt niet kan als ontbijt voor kinderen..

Op naar pompei, eigenwijs als altijd gaan we niet georganiseerd, google maps vertelt ons wel welk openbaar vervoermiddel we moeten hebben. We besluiten heen met de bus te gaan, even puzzelen waar het busje kaartje te koop is, heel logisch dat snap je toch, bij de man die koffie verkoopt in de bar.

Eenmaal aangekomen even in de rij en een meevaller alle kids gratis naar binnen. Om de beurt mogen ze voorop lopen, we dwalen rond buiten, binnen, watergevecht, salamander zoektocht. Het is mooi maar ook erg warm met weinig schaduw. En na 2 dagen veel lopen zijn de boys wel een beetje lui.. Dus na een uurtje of 5 gaan we terug, helaas voor mama, geen vulkaantocht meer. Terug nemen we de tram en daarna de metro, nou ja die is kapot over uur rijdt hij weer. Uhm dat wordt een andere lijn en andere route maar schuin naar boven lopen voor 2,5 km hebben ze geen zin in. We stappen iets noordelijker uit zodat we schuin naar beneden ipv naar boven moeten lopen. De afstand 2,3 km [e-1f923]

Op de terugweg nog een pizza gegeten, we hebben geleerd, 2 ipv 4 bestellen. Blijft er nog steeds een halve over. Joel wilt de pizza die jn het nederlands Hel heet, die is inderdaad heet, maar hij bikkelt door, blaast en proest en eet hem gewoon op.

Raoul wilt graag een waaier kopen, het onderhandelen gaat deze keer niet zo goed als bij alle huggy wuggy's maar wel krijgen ze alle drie een bandje met de rode peper. Eindelijk want stiekem wilde ze die al even.

S'avonds gaan we naar een kermis en nog even avondvissen. Kennelijk gebruiken ze geen brood maar deeg. Damn deze stinkt naar kaassokken..

Morgen zit ons Napels avontuur erop en gaan we met de trein naar Rome

• 10 Augustus 2023 - 06:50

Jel:

Lieve allevier, wat een mooie avonturen beleven jullie en wat zijn jullie goed aan het onderhandelen. Minder geld ervan maar wel een ander cadeautje krijgen is ook winst. Veel plezier in Rome. X

• 10 Augustus 2023 - 06:58

Wies:

# Jel, het kadotje is zelfs beter ;-) De blijdschap daarvan op het gezicht is alles

• 10 Augustus 2023 - 13:23

Josephine :

ondernemend clubje, jullie met zn vieren.

vonden de kids pompei interessant? mooi hoe alles nog te zien is en herkennen ook.

die vulkaan hou je tegoed[e-1f609]

• 10 Augustus 2023 - 13:24

Josephine :

• 10 Augustus 2023 - 20:12

Steer:

Na de vakantie kunnen jullie met gemak een marathon lopen. De km zitten dan zeker in de benen. De beste manier om de boel te verkennen is zelf op of gaan! Heerlijk! Geniet ervan!