Rome... - Reisverslag uit Rome, Italië van Daniël Raoul Joël Dekkers - WaarBenJij.nu Rome... - Reisverslag uit Rome, Italië van Daniël Raoul Joël Dekkers - WaarBenJij.nu

Rome...

Door: Daniël Raoul Joël

Blijf op de hoogte en volg Daniël Raoul Joël

12 Augustus 2023 | Italië, Rome

Daar gaan we dan, bepakt en bezakt op weg naar het station. Onderweg een vers sapje en alweer die warme donuts. Beetje vroeg op het station aangekomen blijkt je mag wel je trein missen en een later nemen maar een vroeger kan niet met je ticket. Onderweg geregeld heel mooi uitzicht.

Eenmaal in Rome aangekomen lijkt het een stuk warmer, gelukkig is het volgende hotel (alexis) heel dichtbij het station. Er zit een ontbijthanger aan de sleutel, die zit erbij in zegt de meneer (uhm, beetje verwart, dat hadden we niet mee geboekt deze keer, we zullen het straks wel zien als we weggaan).

Snel nog even een lasagne en burgers scoren. De reclame van vers en handgemaakt kloppen niet helemaal maar Raoul vind het lekker.

De volgende wilt Joël graag naar het colosseum. Maar er waren geen kaartjes meer dus we hebben veel rond gelopen, door de stad, langs de tiber, ijsje hier en pizza daar maakte er een fijne dag van. Uiteindelijk stond de km teller weer boven de 10km, laatste stukje omhoog toch maar een bus genomen. Geen idee hoe het betalen werkt en de chauffeur spreekt geen engels, wilt geen geld en het boeit hem ook niet dat we niet betalen, gewoon meerijden daar komt het op neer.

Het ontbijt was weer heerlijk en net als gisteren 3 gangen.. yoghurt met sapje - cappucino met broodjes, diverse belegkeuzes, eieren mozzarella tomaten gevolgd door de 3e gang, chocolade croissants en donuts. De mevrouw van vandaag snapt dat we dit niet allemaal op kunnen en geeft een zakje zodat we het mee kunnen nemen.

We beginnen met een wandeling langs andere straten richting de Tiber zodat Daniël wat kan vissen. Helaas zonder succes, zouden ze geen snoep lusten?

Daarna naar colosseum waar we met ons kaartje niet meer binnen mogen. U bent te laat. Je hebt kennelijk 15 min van te voren en 15 min erna.. en niet 38 min erna.. ze checkt met haar leidinggevende maar die zegt nee. Ik vraag of ik haar mag spreken. Oké, nee te laat is te laat. Dan maar de 3 kinderen kaart ingezet met een hele zielige blik. Uiteindelijk gaat ze overstag en mogen we door lopen. We lopen wat rond en Raoul is heel trots dat hij de hele audio tour (in het engels) heeft geluisterd en begrepen. Daarna lopen we nog wat rond bij de palatine om vervolgens naar het hotel te gaan, met de bus, even puzzelen welke maar we hebben de goede genomen.

Daniël heeft zijn eerste telefoon kwijt ervaring meegemaakt om het hotel kwam hij erachter dat zijn tel nog in de supermarktmand lag gelukkig had de supermarkt hem voor hem bewaard

Nu uitrusttijd zodat we morgen fit naar de dierentuin kunnen

• 12 Augustus 2023 - 23:06

Steer:

Na de vakantie alle smaken pizza vast en zeker gehad! Heeft Daniël een uitklap hengel bij zich?! Perfect om ze zielige kinderen kaart te spelen. Al die achterlijke regels [e-1f635]‍[e-1f4ab]. Have fun!

• 12 Augustus 2023 - 23:48

Jel:

Wat een heerlijk verslag weer met mooie avonturen. De Italianen houden van kinderen, goede troef om in te zetten!

• 13 Augustus 2023 - 15:05

Josephine :

als ik niet al in amsterdam woonde dan zou ik wel in rome willen wonen, zyn jullie dat met me eens?

jullie sjouwen wat af, zo te lezen wel met plezier .

lekker italiaanse ysjes tussendoor?

gooien jullie de gevangen vis terug, of is dat n stomme vraag..

• 14 Augustus 2023 - 14:19

Hanneke :

Wat een avontuur! Leuk om te lezen. Have fun!

• 14 Augustus 2023 - 15:14

Caren :