Parma - Reisverslag uit Parma, Italië van Daniël Raoul Joël Dekkers - WaarBenJij.nu Parma - Reisverslag uit Parma, Italië van Daniël Raoul Joël Dekkers - WaarBenJij.nu

Parma

Door: Daniël Raoul Joël

Blijf op de hoogte en volg Daniël Raoul Joël

18 Augustus 2023 | Italië, Parma

Zo mooi als de route naar ons appartement is, zo valt de rest wat tegen. De reden van deze stad was de rivier en vissen voor Daniël. Maar de rivier staat bijna droog.

De tocht naar de viswinkel was wat wesperig, Raoul klemde er een tussen zijn arm en lijf, prik.. Daniël zei nog niet op de schommel gaan er zit een wespennest naast. Wat doet Joël.. Op de schommel 1, 2, 3 auw aaauuww. Eenmaal bij de visshop, krijgt Daniël 2 dingen om mee te vissen. Only this! Only these! Blijft de meneer zeggen en alles wat Daniël pakt keurt hij af. Afrekenen mag niet, kado.

Het water staat laag maar met wat zoeken en dwalen vinden we toch een plekje waar Joël en Raoul kikkers kunnen zoeken en kunnen klooien terwijl Daniël mooie vissen vangt. Raoul vind een vissenval en ze bevrijden de vast gehaakte vis die er in zat (bijna net zo'n mooie als Daniël had gevangen) hij krijgt nog een een waterworm om aan te sterken en wordt terug in vrijheid gezet. Raoul en Joël willen graag shoppen maar de winkels zijn steeds dicht en ook is er niet echt ruimte om een knikkerbaan in de tas te stoppen. Joël is koppig en wilt wel een extra tas dragen de rest van de reis zodat het mee kan, dus hij oefent vast..

Om de schoonheid van de stad te zien moet je goed kijken, het is net te droog en vervallen, maar als je op de kleine dingen focust kun je toch wat moois vinden.

Morgen nog een dag, goede vraag wat overdag te doen in deze stad. Wie weet toch knikkerbanen scoren (maar ik gok van niet). Het vissen zal in de begin van de avond worden als we meer schaduw hebben.

• 19 Augustus 2023 - 06:53

Jel:

Jammer dat Parma wat saaier is. Hopelijk vinden jullie iets verrassends. Liefs

• 22 Augustus 2023 - 09:59

Steer :

Mooi hoe jullie er toch met elkaar een feestje van maken! Stoere boys en avontuurlijke mama

• 16 September 2023 - 00:36

Fons :

Dag reizigers. Ik begrijp nu pas hoe deze constructie werkt. Jullie zijn natuurlijk al lang weer thuis. Stom van me. Ik hoop dat jullie wel reacties gehad hebben van anderen. Volgende keer beter.... ik ga morgen de rest van jullie verslag lezen. Nu te laat, ga slapen...